- DOROBEK
Prace zwarte:
Mudrecka I. (1997), Rodzinny kurator sądowy w percepcji nadzorowanych, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, ss. 93.
Mudrecka I. (1999), Instytucjonalne formy pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, ss. 175.
Mudrecka I. (2004), Z zagadnień pedagogiki resocjalizacyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, ss.151
Mudrecka I. (2010), Poczucie odpowiedzialności młodzieży skonfliktowanej z prawem. Studium pedagogiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, ss. 424.
Mudrecka I. (2018), Resocjalizacyjna przemiana ̶ warunki, mechanizmy, wspomaganie, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, ss. 186, ISBN 978-83-7395-809-8
Prace pod redakcją:
Brągiel J., Mudrecka I., (red.) (1998), Problemy kształcenia i doskonalenia zawodowego pracowników socjalnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, ss. 314.
Jasiński Z., Mudrecka I., (red.) (2000), Profilaktyka i resocjalizacja w działalności Ochotniczych Hufców Pracy, Opolska Oficyna Wydawnicza, Opole, ss. 447.
Jasiński Z., Mudrecka I., (red.) (2002), Praca w systemie wychowawczym Ochotniczych Hufców Pracy, Wydawnictwo Antykwa, Opole, ss. 342
Jasiński Z., Mudrecka I., (red.) (2003), Praca w systemie wychowawczym Ochotniczych Hufców Pracy. Raport z badań, Wydawnictwo Antykwa, Opole, ss. 67
Jasiński Z., Mudrecka I., (red.) (2004), Studia i rozprawy z pedagogiki resocjalizacyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, ss. 257
Badora S., Mudrecka I., (red.) (2006), Strategie rozwiązywania problemów uzależnień, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, ss. 338.
Mudrecka I., Snopek M. (red.), (2013) Resocjalizacja instytucjonalna – bariery i możliwości, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, ss.414. ISBN 978-83-7395-541-7
Kowalczyk D., Mudrecka I., (red.) (2013) Funkcjonowanie kadry penitencjarnej w procesie wykonywania kary pozbawienia wolności, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, ss. 338. ISBN 978-83-7395-550-9
Mudrecka I. (red.) (2017), Resocjalizacja, readaptacja i reintegracja społeczna – problemy, programy i perspektywy rozwoju, Wydawnictwo Pedagogium, Warszawa, ss. 314. ISBN 978-83-62902-22-4
Mudrecka I. (red.) (2017), Teoretyczne i metodyczne aspekty resocjalizacji młodzieży niedostosowanej społecznie, Wydawnictwo Pedagogium, Warszawa, ss. 280. ISBN 978-83-62902-24-8
Rozdziały w monografiach pod redacją:
Mudrecka I., Sikora P. (1993), Psychopedagogiczne aspekty ograniczenia władzy rodzicielskiej. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Opolu, Pedagogika XXVII, Opole, s.171-176.
Mudrecka I., Kurcz A. (1993), Aktualne problemy pracy opiekuńczo-wychowawczej pedagogów szkolnych, [w:] Edukacja w procesie przemian cywilizacyjnych i kulturowych, (red.) T. Gospodarek, Z. Jasiński, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Opolu, Opole, s.117-122.
Mudrecka I. (1995), Rodziny problemowe objęte nadzorem zawodowego kuratora sądowego, [w:] Z myślą o dziecku i rodzinie, (red.) S. Stadniczeńko, M. Zemła, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 433-444.
Mudrecka I. (1995), Spolecenska pozice soudniho kuratora v percepcji ochrannepece a jeji podminky, [w:] K soucasne problematyce ceske a polskeskoly, Ostrawa, s. 32-34.
Mudrecka I. (1996), O humanistyczny wymiar nauczyciela – wychowawcy dzieci zagrożonych w rozwoju społecznym, [w:] Budowa zaufania międzynarodowego celem edukacji globalnej. O pokojowy start ludzkości w XXI wiek, (red.) Z. Łomny, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 253-258.
Mudrecka I. (1997), Młodzieżowy ośrodek wychowawczy, [w:] Formy pracy opiekuńczo-wychowawczej, (red.) J. Brągiel, S. Badora, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie, Częstochowa, s. 315-334.
Mudrecka I. (1997), Zakład poprawczy, [w:] Formy pracy opiekuńczo-wychowawczej, (red.) J. Brągiel, S. Badora, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie, Częstochowa, s. 335-344.
Mudrecka I. (1997), Schronisko dla nieletnich, [w:] Formy pracy opiekuńczo-wychowawczej, (red.) J. Brągiel, S. Badora, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie, Częstochowa, s. 345-356.
Mudrecka I. (1997), Model kurateli sądowej w okresie transformacji, [w:] Czy potrzebna jest w Polsce zmiana prawa rodzinnego i opiekuńczego, (red.) B. Czech, Instytut Wymiaru Sprawiedliwości, Katowice, s. 431-442.
Mudrecka I. (1998), Przyczyny zaburzeń w rozwoju moralnym dzieci, [w:] Diagnostika ’97, Pedagogicka Fukulta Ostravske University, Ostrawa, s. 10-16.
Mudrecka I. (1998) Przygotowanie pracowników socjalnych do realizacji ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, [w:] Problemy kształcenia i doskonalenia pracowników socjalnych, (red.) J. Brągiel, I. Mudrecka, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 143-152.
Mudrecka I., Dąbrowska-Jabłońska I. (1998), Profilaktyka kreatywna w działalności Ochotniczych Hufców Pracy, [w:] Rozumienie i zrozumienie OHP, (red.) J. Podgórecki, Opole, s. 432-440.
Mudrecka I. Kurcz A. (1999), Umiejscowienie kontroli (LOC) wychowawców a ich autorytet w percepcji podopiecznych, [w:] Sbornik referatu z mezinarodniho sympozia, Pedagogicka Fukulta Ostravske University, Ostrawa, s. 62-68.
Mudrecka I. (1999), Rozwój instytucji kurateli sądowej, [w:] Oświata: tradycje i współczesność, (red.) J. Kwiatek, F. Marek, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 181-192.
Mudrecka I. (1999), Reakcje uczniów na zjawisko przemocy w szkole, [w:] Pedagogicka diagnostika`99. Sbornik referatu z mezinarodni konference, Pedagogicka Fukulta Ostravske University, Ostrawa, s. 120-128.
Mudrecka I., Kurcz A. (1999), Satysfakcja zawodowa pracowników socjalnych, [w:] Praca socjalna w Polsce. Badania, kształcenie, potrzeby praktyki, (red.) A. Niesporek, K. Wódz, Katowice, s. 79-90.
Mudrecka I. (2000), Kuratorzy sądowi w percepcji podopiecznych, [w:] W kręgu edukacji humanistycznej, (red.) J. Brągiel, Z. Jasiński, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 297-303.
Mudrecka I. (2001), Wychowanie resocjalizujące w praktyce Ochotniczych Hufców Pracy, [w:] Profilaktyka i resocjalizacja w działalności Ochotniczych Hufców Pracy, (red.) Z. Jasiński, I. Mudrecka, Opolska Oficyna Wydawnicza, Opole, s. 73-79.
Mudrecka I., (2001), Stosunek do wartości młodzieży gimnazjalnej i licealnej, [w:] Pedagogicka diagnostika`2001. Sbornik referatu z mezinarodni konference. Dodatek, Ostrawa, s. 14-18.
Jasiński Z., Mudrecka I. (2001), Wstęp, [w:] Profilaktyka i resocjalizacja w działalności Ochotniczych Hufców Pracy, Opole, s. 7-10.
Mudrecka I.(2002), Ergoterapia a rzeczywistość zawodowa w opinii uczestników OHP, [w:] Praca w systemie wychowawczym Ochotniczych Hufców Pracy, (red.) Z. Jasiński, I. Mudrecka, Wydawnictwo Antykwa, Opole, 151-162.
Jasiński Z., Mudrecka I. (2002), Wstęp, [w:] Praca w systemie wychowawczym Ochotniczych Hufców Pracy, (red.) Z. Jasiński, I. Mudrecka, Wydawnictwo Antykwa, Opole, s. 13-18.
Mudrecka I. (2002), Doświadczenia pracownika socjalnego w pracy z klientem, [w:] Pracownik socjalny. Wybrane problemy zawodu w okresie transformacji społecznej, (red.) J. Brągiel, A. Kurcz, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 123-144.
Mudrecka I. (2003), Opinie uczestników OHP na temat pracy i przygotowania zawodowego w OHP, [w:] Praca w systemie wychowawczym Ochotniczych Hufców Pracy. Raport z badań, (red.) Z. Jasiński, I. Mudrecka, Wyd. Antykwa, Opole, s. 11-34.
Mudrecka I. (2003), Polski system resocjalizacji nieletnich – kierunki zmian, [w:] Studia i rozprawy, (red.) J. Podgórecki, Opole-Brzeg , s. 185-194.
Mudrecka I. (2003), Odpowiedzialność nieletnich przed sądami rodzinnymi w Polsce, [w:] Studia i rozprawy, (red.) J. Podgórecki, Opole-Brzeg, s. 195-203.
Mudrecka I. (2003), Rola nauczyciela-wychowawcy w zapobieganiu patologii społecznej, [w:] Zagadnienia praktyki zawodowej nauczycieli, (red.) E. Karcz, A. M. Zemła, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 91-99.
Mudrecka I. (2003), Wartości w opinii młodzieży szkół średnich, „Socialia” 2002, ISBN 80-7041-557-6, Hradec Králové: Gaudeamus. s. 199-203.
Jasiński Z., Mudrecka I. (2004), Wstęp, [w:] Studia i rozprawy z pedagogiki resocjalizacyjnej, Opole 2004, s. 9-14.
Mudrecka I. (2004), Wspólne obszary pracy socjalnej i profilaktyczno-resocjalizacyjnej, [w:] Praca socjalna – wielość perspektyw. Rodzina – Multikulturowość – Edukacja, (red.) J. Brągiel, P. Sikora, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 297-305.
Mudrecka I. (2004), Wspomaganie rozwoju moralnego młodzieży niedostosowanej społecznie, [w:] Studia i rozprawy z pedagogiki resocjalizacyjnej, (red.) Z. Jasiński, I. Mudrecka, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 187-206.
Mudrecka I. (2005), Młodzieżowy ośrodek wychowawczy, [w:] Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, (red.) J. Brągiel, S. Badora, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 437-453.
Mudrecka I. (2005), Schronisko dla nieletnich, [w:] Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, (red.) J. Brągiel, S. Badora, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 454-470.
Mudrecka I. (2005), Zakład poprawczy, [w:] Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, (red.) J. Brągiel, S. Badora, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 471-498.
Mudrecka I. (2005), Rodzinny kurator sądowy, [w:] Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, (red.) J. Brągiel, S. Badora, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 499-516.
Mudrecka I. (2005), Zaburzenia w rozwoju emocjonalno-społecznym wychowanków domu dziecka, [w:] Wybrane problemy edukacji i eurointegracji, (red.) Z. Jasiński, S. Kaczor, Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji, Opole, s. 115-130.
Mudrecka I. (2006), Zjawisko anomii społecznej a niedostosowanie społeczne współczesnej młodzieży, [w:] Studia i rozprawy, (red.) S. Korczyński, Opolskie Centrum Kształcenia, Opole, s. 22-30.
Mudrecka I. (2006), Poglądy na świat młodzieży używającej środki psychoaktywne, [w:] Strategie rozwiązywania problemów uzależnień, (red.) S. Badora, I. Mudrecka, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 67-79.
Mudrecka I., Badora S. (2006), Wstęp, [w:] Strategie rozwiązywania problemów uzależnień, (red.) S. Badora, I. Mudrecka, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 9-11.
Mudrecka I. (2006), Samodzielność, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. V, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 597-601.
Mudrecka I. (2007), Niekonsekwencja wychowawcza rodziców w percepcji młodzieży niedostosowanej społecznie, [w:] Pedagogika wobec problemów opieki i resocjalizacji, (red.) S. Badora, R. Stojecka-Zuber, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Tarnobrzeg, s. 327-340.
Mudrecka I. (2007), Kształcenie studentów na specjalności pedagogika resocjalizacyjna w świetle procesu bolońskiego, [w:] Tworzenie warunków dobrego funkcjonowania szkoły wyższej, (red.) S.Kaczor, D. Widelak, Opole, s. 157-164.
Mudrecka I. (2008), Wymagania socjalizująco-wychowawcze rodziców w percepcji młodzieży niedostosowanej społecznie, [w:] Rodzinne uwarunkowania rozwoju dzieci z problemami edukacyjnymi, (red.) J. Żarczyńska-Hyla, Opole, s. 99-111.
Mudrecka I. (2009), Zaburzenia w zachowaniu a poczucie odpowiedzialności nieletnich, [w:] Antyspołeczność. Diagnoza ─ Profilaktyka ─Interwencja, (red.) Z. Bartkowicz, J. Rejman, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Prof. Stanisława Tarnowskiego, Tarnobrzeg, s. 127-148.
Mudrecka I. (2010), Poczucie odpowiedzialności nieletnich – diagnoza i metody wspomagania rozwoju, [w:] Powinności i kompetencje w wychowaniu osób niedostosowanych społecznie, (red.) Z. Bartkowicz, A. Węgliński, A. Lewicka, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, s. 319-329.
Mudrecka I. (2010), Usprawiedliwianie zachowań przestępczych jako bariera resocjalizacji osadzonych w zakładzie karnym, [w:] W poszukiwaniu optymalnego modelu więzienia resocjalizującego, (red.) Z. Jasiński, D. Widelak, Studia i rozprawy z pedagogiki resocjalizacyjnej, T. 3, Opole, s. 79-94.
Mudrecka I. (2010), Obraz nauczyciela na tle obrazu innych dorosłych w ocenie młodzieży, [w:] Zasoby osobiste i społeczne. Zdrowa szkoła – zdrowy uczeń. Między teoria a praktyką, (red.) A. Witek, I. M. Łukasik, A. Buczak, Wydawnictwo NeuroCentrum w Lublinie, Lublin, s. 159-174.
Mudrecka I. (2010), Modele odpowiedzialności w relacji wychowawczej a zagrożenie wypaleniem zawodowym wśród pedagogów resocjalizacyjnych, [w:] Wypalenie zawodowe pracowników placówek resocjalizacyjnych, (red.) E. Bilska, Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych, Warszawa, s. 158-171.
Mudrecka I. (2011), Samodzielność a rozwój społeczno-moralny nieletnich, [w:] Jakość życia młodzieży ze środowisk zagrożonych patologią społeczną, (red.) Z. Palak, M. Piątek, A. Róg, B. Zięba-Kołodziej, Wydawnictwo Naukowe PWSZ w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg, s. 437-457.
Mudrecka I., (2011) Wykorzystanie idei sprawiedliwości naprawczej w postępowaniu z młodzieżą łamiącą normy prawno-obyczajowe, [w:] W poszukiwaniu optymalnych oddziaływań pedagogicznych w środowisku lokalnym, (red.) F. Marek, S. Śliwa, Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji, Opole, s. 254-273. ISBN 978-83-62683-18-5, 978-83-62105-93-9
Mudrecka I. (2011), Zaburzenia poczucia odpowiedzialności młodzieży niedostosowanej społecznie, [w:] Tożsamość osobowa dewiantów a ich reintegracja społeczna, (red.) A. Kieszkowska, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 451-468. ISBN 978-83-7587-602-4 ISBN 978-83-7308-925-9
Mudrecka I. (2012), Świadomość odpowiedzialności w kontekście tożsamości indywidualnej młodzieży skonfliktowanej z prawem, [w:] Tożsamość grupowa dewiantów a ich reintegracja społeczna, red. W. Ambrozik, A. Kieszkowska, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków, s. 97-113. ISBN 978-83-7587-602-4 ISBN 978-83-7587-603-1
Mudrecka I. (2012), Kształtowanie poczucia odpowiedzialności pozytywnej u dzieci i młodzieży jako cel profilaktyki kreatywnej, [w:] Profilaktyka i probacja w środowisku lokalnym, red. B. Urban, M. Konopczyński, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, s. 273-284. ISBN 978-83-233-3351-7
Mudrecka I., (2012) Czynniki ryzyka wejścia młodzieży w konflikt z prawem, [w:] Pedagogika resocjalizacyjna wobec współczesnych zagrożeń, red. Z. Bartkowicz, A. Węgliński, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Lublin, s. 265-282. ISBN 978-83-7784-299-7
Mudrecka I., (2012) Prawo do samostanowienia a resocjalizacja przestępców w świetle teorii społeczno-poznawczej, [w:] Prawa człowieka a polski system penitencjarny. Edukacja – Resocjalizacja – Humanitaryzm, (red.) D. Rondalska, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny, Poznań-Kule, s.69-80. ISBN 978-83-62135-56-1
Mudrecka I. (2013), Rodzicielstwo w percepcji młodzieży nieprzystosowanej społecznie, [w:] Rodzicielstwo w kontekście wychowania i edukacji, red. J. Brągiel, P. E. Kaniok, A. Kurcz, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 437-458. ISBN 978-83-7395-526-4
Mudrecka I., (2012) Idea odpowiedzialności pozytywnej w wychowaniu – imperatyw czynienia dobra, [w:] Pedagogiczne refleksje… Księga jubileuszowa poświęcona prof. Józefie Brągiel, red. B. Górnicka, A. Kurcz, Uniwersytet Opolski, Opole, s. 525-540. ISBN 978-83-7395-536-3
Mudrecka I., Snopek M., (2013) Wstęp, [w:] Resocjalizacja instytucjonalna – bariery i możliwości, red. Mudrecka I., Snopek M. Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 9-13. ISBN 978-83-7395-541-7
Mudrecka I., (2013) Etyczny wymiar resocjalizacji osób skonfliktowanych z prawem, [w:] Resocjalizacja instytucjonalna – bariery i możliwości, red. Mudrecka I., Snopek M. Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 17-32. ISBN 978-83-7395-541-7.
Mudrecka I., Smolnik I., (2013) Praca w zawodzie wychowawcy penitencjarnego w jego własnej ocenie, [w:] Funkcjonowanie kadry penitencjarnej w procesie wykonywania kary pozbawienia wolności, red. Kowalczyk D., Mudrecka I., Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 185-202.ISBN 978-83-7395-550-9
Mudrecka I. (2013), Kształtowanie poczucia odpowiedzialności nieletnich jako cel oddziaływań resocjalizujących, [w:] Efektywność resocjalizacji nieletnich w warunkach wolnościowych, red. Z. Bartkowicz, A. Wojnarska, A. Węgliński, Wyd. UMCS, Lublin, s. 149-159. ISBN 978-83-7784-325-3
Mudrecka I. (2014), Przemoc jako efekt deficytów w zakresie samokontroli procesów umysłowych, [w:] „Reaguj! Nie toleruj!” – Wybrane aspekty bezpieczeństwa, (red.) I. Klonowska, K. Szafrańska, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Departament Porządku Publicznego, Warszawa, s. 36-46. ISBN 978-83-63041-55-7
Mudrecka I. (2014), Powinności rodzicielskie w zakresie kształtowania poczucia odpowiedzialności u dzieci i młodzieży, [w:] Rodzicielstwo w obliczu niepełnosprawności i zaniedbania, (red.) J. Brągiel, B. Górnicka, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 183-192. ISBN 978-83-7395-597-4
Mudrecka I. (2014), Psychopatia versus osobowość dyssocjalna, osobowość antyspołeczna – z perspektywy teorii i praktyki resocjalizacyjnej, [w:] Socialia 2014. Aktualne problemy prevencie socialnopatologickych javov a jej profesionalizacie, (red.) J. Hroncova, Univerzita Mateja Bela, Pedagogicka Fakulta, Bańska Bystrica, s. 304-313. ISBN 978-80-557-0808-9
Mudrecka I. (2015), Meandry resocjalizacji psychopatów, [w:] Dylematy i wyzwania współczesnej resocjalizacji, (red.) K. Sawicki, R. Ćwikowski, A. Chańko, Wydawca Alter Studio, Białystok, s. 9-22. ISBN 978-83-64081-30-9
Mudrecka I. (2016), Kształtowanie poczucia odpowiedzialności u podopiecznych w pracy kuratorów sądowych, [w:] Polska kuratela sadowa na przełomie wieków. Nadzieje, oczekiwania, dylematy, (red.) M. Konopczyński, Ł. Kwadrans, K. Stasiak, Wydawnictwo Impuls, Kraków, s. 93-105. ISBN 978-83-8095-012-2
Mudrecka I., Olejnik L., Snopek M., (2016) Formy przystosowania do izolacji więziennej skazanych na karę dożywotniego pozbawienia wolności lub karę 25 lat – implikacje dla praktyki penitencjarnej, [w:] Oddziaływania penitencjarne wobec skazanych w przestrzeni więziennej, t. 5, (red.) D. Kowalczyk, A. Glińska-Lachowicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 105-123. ISBN 978-83-7395-700-8.
Mudrecka I. (2017), Wykorzystanie konfliktu motywacyjnego w procesie resocjalizacji, [w:] Współczesne modele i strategie resocjalizacji, (red.) Opora R., Breska R., Jezierska J., Piechowicz M., Warszawa, Difin, s.161-181. ISBN 978-83-8085-324-9
Mudrecka I. (2017), Wzmacnianie samokontroli jako cel wychowania resocjalizującego, [w:] Teoretyczne i metodyczne aspekty resocjalizacji młodzieży niedostosowanej społecznie, Wydawnictwo Pedagogium, Warszawa, s. 43-56. ISBN 978-83-62902-24-8
Мудрецка I. (2017), Освіта у контексті очікувань та потреб ринку праці, [w:] Мистецька освіта в європейському соціокультурному просторі ХХІ століття: зб. матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції, Мукачево, 20-21 квітня 2017 р., Мукачево РВВ МДУ, s. 241-244. ISBN: 978-617-7495-03-0.
Mudrecka I. (2019), Motywacja do nauki studentów studiujących w Instytucie Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Opolskiego, [w:] Multidimenzionální proporcionalita a její kontexty studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání, (red.) M. Kaleja, Výzkumné Centrum pro Sociální Začleňování Fakulty Veřejných Politik, Uniwersytet Śląski w Opawie, Opava, s. 84-95, ISBN 978-80-7510-329-1 (online).
Mudrecka I. (2019), Relacje rówieśnicze w doświadczeniach nieletnich przebywających w placówkach resocjalizacyjnych, [w:] Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké a odborné konference, (red.) M. Kaleja, E. NYKLOVÁ, M. VÍTKOVÁ, Výzkumné centrum pro sociální začleňování, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, s. 89-104. https://www.slu.cz/fvp/cz/vcszpublikace ISBN 978-80-7510-381-9 (online)
Artykuły w czasopismach naukowych:
Mudrecka I. (1992), Zastosowanie psychodramy w szkole wyższej na kierunkach pedagogicznych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Opolu, Pedagogika XXVI, Opole, s. 29-36.
Mudrecka I. (1994), Pozycja społeczna rodzinnego kuratora sądowego w podopiecznych rodzinach. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Opolskiego, Pedagogika XXXI, Opole, s.77-84.
Mudrecka I. (2000), Umiejscowienie kontroli (LOC) rodzinnych kuratorów sądowych a ich pozycja w percepcji podopiecznych. „Opieka. Wychowanie. Terapia” nr 2, s. 40-44.
Mudrecka I. (2009), Uczucia moralne młodzieży przestępczej i nieprzestępczej ze środowisk wiejskich i miejskich, „Auxilium Sociale Novum”, nr 1-2, s. 88-101.
Mudrecka I. (2013), Wykorzystanie koncepcji resilience w profilaktyce niedostosowania społecznego i resocjalizacji, „Resocjalizacja Polska”, nr 5, s. 49-62. ISSN 2081-3767
Mudrecka I. (2014), Potrzeba i możliwości budzenia nadziei u niedostosowanych społecznie w świetle koncepcji poznawczej, „Resocjalizacja Polska”, nr 7, s. 59-70. ISSN 2081-3767
Mudrecka I. (2014), Przekonania skazanych za zabójstwo o sobie, innych i przyszłości – możliwości restrukturyzacji poznawczej jako kierunku oddziaływań resocjalizacyjnych, „Lubelski Rocznik Pedagogiczny”, t. XXXIII, s. 82-99. ISSN 0137-6136
Mudrecka I. (2015), Zniekształcenia poznawcze i ich restrukturyzacja w procesie resocjalizacji młodzieży nieprzystosowanej społecznie, „Resocjalizacja Polska”, nr 9, s. 13-25. ISSN 2081-3767
Mudrecka I. (2015), Proces resocjalizacji w perspektywie dorobku neuronauk, „Resocjalizacja Polska”, nr 10, s. 15-25. ISSN 2081-3767
Mudrecka I. (2015), The sense of positive responsibility as a factor that protects against threats, „Psychoprevention Studies”, nr 2, s. 42-53, czasopismo internetowe, ISSN 2391-548X. http://road.issn.org/issn/2391-548X-psychoprevention-studies-#.WfDzl4gwjIU
Mudrecka I. (2017), Zapobieganie stosowaniu technik neutralizacji jako zadanie wychowawcze, [w:] HAYKOBI ЗAПИCKИ, Пeдaгoгiка, Bипуск CXXXV (135), s. 256-267, ISSN 2310-371X
Mudrecka I. (2019), Przekonania o sobie i świecie nieletnich przebywających w placówkach resocjalizacyjnych, „Lubelskie Roczniki Pedagogiczne”, Vol. 38, Nr 2, s. 41-53, ISSN 0137- 6136 e-ISSN 2449- 8327
- ZAINTERESOWANIA NAUKOWE
Jestem pedagogiem specjalnym, specjalizuję się w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej. Moje zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki zaburzeń w rozwoju moralnym jednostek niedostosowanych społecznie oraz wykorzystania teorii społeczno-poznawczej i wyników badań z zakresu neuronauk w oddziaływaniach resocjalizacyjnych.
- DZIAŁALNOŚĆ ORGANIZACYJNA
Od 1.10.2019 r. pełnię funkcję koordynatora kierunku Pedagogika specjalna
Jestem kierownikiem Katedry Pedagogiki Specjalnej
- HOBBY I ZAINTERESOWANIA POZAZAWODOWE
W wolnym czasie lubię słuchać muzyki i czytać książki, jak również spędzać czas z wnukami😊