Weronika Kurcz
Wyksztalcenie i stopnie naukowe
- 07. 2020 – Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie – uzyskanie stopnia doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki
- 2014 – 2016 – Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie – studia podyplomowe w zakresie Edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
- 2010 – 2012 – Uniwersytet Opolski
pedagogika opiekuńczo – wychowawcza, studia uzupełniające magisterskie - 2007 – 2010 – Uniwersytet Opolski
pedagogika opiekuńczo – wychowawcza, studia licencjackie, tryb stacjonarny
Praca zawodowa
- 0d 1 października 2020 r. – asystent w Instytucie Nauk Pedagogicznych Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego
- Od 1 września 2016 – nauczyciel- terapeuta w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu
Zainteresowania i badania naukowe
- Edukacja i rehabilitacja dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną
- Rodzicielstwo w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością
- Potrzeby mieszkaniowe osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Udział w projekcie pt.: „Architekci zmiany”. Działania na rzecz włączania społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną. Projekt dotyczy pierwszych w Polsce badań potrzeb mieszkaniowych osób z NI.
Najważniejsze publikacje:
- Kurcz W., Realizacja funkcji opiekuńczo-wychowawczej przez samotne matki wobec dziecka z niepełnosprawnością, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2023.
- Franczyk A., Kurcz W., Potrzeby mieszkaniowe dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną – perspektywa rodziców, w: Wychowanie w rodzinie, pod. red. Walasek, E. Jurczyk-Romanowskiej, E. Musiał , Tom XIX, Wrocław 2022.
- Pańków W., Rak A., Macierzyństwo w narracjach trzech pokoleń kobiet wychowujących dziecko z niepełnosprawnością intelektualną, w: Wychowanie w rodzinie. Konteksty historyczne i współczesne. Rodzina w sytuacji konfliktów i zagrożeń, pod. red. Jurczyk-Romanowska, A. Marcinkiewicz-Wilk, J. Gulanowski, Tom XVI, Wrocław 2017.
- Pańków W., Realizacja funkcji opiekuńczo-wychowawczej wobec dziecka niepełnosprawego w rodzinie pełnej, w: Rodzicielstwo w różnych fazach rozwoju rodziny, pod red. J. Brągiel, B. Górnicka Beata, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2017 r.
- Pańków W., L’éducation de la déficience intellectuelle chez les élèves en Pologne, ,,La nouvelle revue de l’adaption et de la scolarisation’’ n 74, Paris 2016.
- Pańków W., Integracja uczniów z niepełnosprawnością z pełnosprawnymi w świetle założeń teoretycznych, pod red. G. Kryk, K. Solich, I. Konopnickiej, w: Idea do współbycia i współdziałania w edukacji dzieci i młodzieży, Wyd. PWSZ, Racibórz 2016.
Osiągnięcia:
- Członkini Wydziałowej Komisji ds. oceny jakości kształcenia (od 01.10.2022 r.)
- Opiekun Koła Naukowego Pedagogów Specjalnych ,,P.S. Człowiek” (od 01.10. 2022 r.)
- Członkini Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego oddział Opole
- Nauczyciel w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu
- Terapeuta Integracji Sensorycznej
- Prowadzenie warsztatów dla rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w ramach projektu realizowanego przez Fundację L’Arche