Mgr Alicja Wróblewska

 

  1. DOROBEK – WYKAZ WYBRANYCH PUBLIKACJI NAUKOWYCH

 

  1. A. Wróblewska, Nasze dzieci różne są … . Jak im pomóc, by osiągnęły sukces? Poradnik dla nauczyciela, Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Opolu, Opole 2014.
  2. A. Wróblewska, Jak pracować z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością intelektualną – dobra praktyka pt. “Zaprzyjaźnić się ze światem”.
  1. ZAINTERESOWANIA NAUKOWE

Mgr Alicja Wróblewska jest pedagogiem specjalnym: oligofrenopedagogiem i reedukatorem. Od 22 lat pracuje z osobami z niepełnosprawnością. Specjalizuje się w edukacji i wspomaganiu rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu oraz Metodzie Alternatywnej Komunikacji a także indywidualnej pracy rewalidacyjnej.

  1. DZIAŁALNOŚĆ ORGANIZACYJNA

Mgr Alicja Wróblewska jest nauczycielem dyplomowanym i pracownikiem dydaktycznym w Katedrze Pedagogiki Specjalnej.

Praca w szkolnictwie specjalnym: Zespół Szkół Specjalnych nr 27 we Wrocławiu.

Funkcja wychowawcy i oligofrenopedagoga dzieci głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie.

Praca integracji i edukacji włączającej: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Opolu.

Funkcja nauczyciela rewalidacji i nauczyciela wspomagającego.

Opracowanie programu: “Droga do samodzielności”

Opracowanie narzędzia diagnostycznego Karta diagnozy kompetencji komunikacyjnych oraz Karty diagnozy funkcjonalnej.

Opracowanie: “Zaprzyjaźnić się ze światem” oraz “Wolność Ograniczonego Wyboru”.

Zweryfikowane w praktyce pedagogicznej.

Prowadzenie cyklu szkoleń w ramach MODN z zakresu: pracy z osobami ze spektrum autyzmu, pracy z osobami ze złożoną głęboką niepełnosprawnością oraz Alternatywnej Komunikacji.

       4. HOBBY I ZAINTERESOWANIA POZAZAWODOWE

Praca Pani mgr Alicji Wróblewskiej jest jednocześnie Jej pasją. Do Jej głównego hobby należy czas spędzany z rodziną. Pani Magister jest Mamą wspaniałego Syna – studenta PO oraz cudownej Córeczki w II klasie szkoły podstawowej. Mgr Alicja Wróblewska jest Kobietą pełną pasji, wrażliwości i szacunku do osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Ponadto Pani Magister lubi odpoczynek na łonie przyrody, wodę i taniec. Uważa, że najwspanialszą podróżą jest ta w głąb ludzkiej psychiki, a Szacunek jest najlepszą metodą terapeutyczną. Rodzice Pani Magister byli pedagogami – Tato był profesorem w Katedrze Elektroenergetyki Politechniki Opolskiej, natomiast Mama nauczycielką geografii oraz wychowawcą dzieci i młodzieży przez 30 lat.